Jedną z bardziej popularnych tras rowerowych w Austrii jest Neusiedlersee-Radweg czyli trasa wokół Jeziora Nezyderskiego położonego na granicy Austrii i Węgier. Największe jezioro stepowe w Europie Środkowej nazywane jest jest też „Wiedeńskim Morzem” o powierzchni 320 km2 . Jezioro Nezyderskie jest jeziorem płytkim i ciepłym, w najgłębszym miejscu ma jedynie 1,80 m głębokości.

neusiedlersee

Długość trasy rowerowej to tylko 130 km z czego 33 km znajduje się po stronie węgierskiej. Cała trasa jest bardzo łatwa i nadaje się również na jazdę z dziećmi.Cały region Burgenland słynie również z dobrej pogody, liczba słonecznych dni w roku wynosi aż 300. Z Wiednia to tylko godzina jazdy pociągiem zatem jest to idealny pomysł na spędzenie weekndu.

NeusiedlerSee

Trasę wokół jeziora można pokonać w jeden dzień ale można rownież zamiast pociągiem pojechać z Wiednia od razu rowerem. Najpierw słynną Donauradweg w kierunku Słowacji i przed Hainburgiem należy odbić na Neusiedlerseeradweg. Od teraz kierują nami zielone znaki B10 a na Węgrzech będą one niebieskie. Wyjazd z Wiednia wydłuży trasę o jakieś 160 km łącznie z powrotem.

neusiedlersee

Trasa wokół jeziora zaczyna i kończy się w małej miejscowości Neusiedl am See z plażą miejską oraz licznymi restauracjami i miejscami do wypoczynku. Dalej jedziemy w kierunku Weiden gdzie na specjalnym targu miejscowi sprzedaja owoce, warzywa i oczywiście wina, z których słynie cały region. Miejscowość Podersdorf am See jest jedynym miejscem na całej trasie, które znajduje się nad samym jeziorem. Zatem jeżeli ktoś spodziewa się jazdy cały czas przy samym jeziorze na pewno się zawiedzie.

NeusiedlerSee

Nie odbiera to jednak uroku trasie a nawet wręcz przeciwnie. Podersdorf przyciąga przede wszystkim miłośników sportów wodnych i w sezonie bardzo tu tłoczno. Są tu wymarzone warunki dla żeglarzy i miłośników surfingu ze względu na pewny wiatr. Jest tu też bardzo fajny camping nad samym jeziorem.

My nie mając rezerwacji ledwo upchaliśmy się z naszym małym namiocikiem wsród reszty campigowiczów ale za to mogliśmy podziwiać niesamowity zachód słońca. Cały region różni się bardzo od reszty Austrii, my tu czuliśmy się trochę jak w Polsce. Z Illmit można popłynąć statkiem do Morbisch czy Rust na drugą stronę jeziora i tym samym skrócić sobie trasę o węgierski odcinek. My pojechaliśmy oczywiście dalej przez Apetlon do Pamhagen i już byliśmy na Węgrzech.

Mijając kolejne małe miejscowości znaleźliśmy się przez chwilę na ruchliwej drodze. Był to jednak tak krótki odcinek, że nawet nie zauważyliśmy kiedy znaleźliśmy się spowrotem w Austrii. Następna miejscowość Rust nazywana jest również ” Miastem Bocianów”.

NeusiedlerSee

Zresztą na całej trasie spotkać można dużo ptactwa ponieważ region ten jest jednym z największych ptasich rejonów Europy. Można obserwować tu dziesiątki odmian kaczek i gęsi.
Przejechanie trasy Wiedeń-Jezioro Nezyderskie-Wiedeń zajęło nam niecałe 3 dni i z całą pewnością polecamy wszystkim tą trasę rowerową.

About The Author

Witamy na naszej stronie o wyprawach rowerowych. Kilka lat temu zaraziliśmy się turystyką rowerową z namiotem i nie możemy się wyleczyć :)