GRÜNER SEE

Grüner See czyli Jezioro Zielone w Austrii to jedno z najbardziej nietypowych jezior w Europie.

Znajduje się w pobliżu miejscowości Tragoess a nazwę swoją zawdzięcza niezwykle czystej i przejrzystej wodzie. To jednak nie dlatego jest takie wyjątkowe. Jezioro można podziwiać tylko…. przez kilka miesięcy w roku!!  Przez większą część roku jezioro ma głębokość zaledwie 1 metra. Wszystko zmienia się na wiosnę, kiedy to wskutek topnienia śniegu w okolicznych górach poziom wody podnosi się nawet do 12 metrów a pod wodą znikają okoliczne drzewa, skały, przybrzeżne drzewa i turystyczne szlaki.

Ekipa rowerzystów z Wiednia

Razem z grupą „Wycieczki rowerowe Wiedeń”  postanowiliśmy zobaczyć to niezwykłe jezioro Grüner See. Śmiechu i wygłupów po drodze było co nie miara 🙂 .

GRÜNER SEE
Dziewczyny próbowały przekupić traktorzystę żeby je zabrał.

Trasa okazała się bardziej wymagająca niż myśleliśmy. Ciężki podjazd na wysokość 1100 m. n.p.m. a w nagrodę czekały na nas piękne widoki i zasłużony odpoczynek.

Typowa austryjacka zupa Kaspressknödel
GRÜNER SEE

Po dojechaniu na miejsce zrobiliśmy sobie godzinną przerwę i kto chciał mógł popływać w jeziorze Grüner See. Co niektórzy byli tak zmęczeni, że o drodze powrotnej słyszeć nawet nie chcieli  🙂

Wycieczka liczyła 20 osób wszyscy dali radę, na koniec wszyscy poszliśmy na piwko do austryjackiej gospody, a o godzinie 23 byliśmy już w Wiedniu.

About The Author

Witamy na naszej stronie o wyprawach rowerowych. Kilka lat temu zaraziliśmy się turystyką rowerową z namiotem i nie możemy się wyleczyć :)

7 Comments

1. jezioro wygląda przepięknie pod wodą 🙂 kolor tafli zaprasza do nurkowania

2. Ale czyściutka woda! Wygląda to oszałamiająco. Pięknie!

3. Już od roku się tam wybieram zanurać i jakoś nie mogę dotrzeć. :(((

4. o jaaaa, przepiękne!!! i te góry wokół! w ogóle nie słyszałam nigdy o takich znikających i pojawiających się jeziorach, chciałabym zobaczyc je o różnych porach roku, super to musi wyglądać

5. Nigdy nie widziałam tak pięknego jeziora! Także warto było przejechać tej wielki podjazd 🙂 To drzewo podwodne jest cudowne..

6. Słyszałam już o tym jeziorze, to raj dla nurków! Tylko coś mi się zdaje, że woda musi być w nim strasznie zimna…

7. O łał. Wygląda niesamowicie! I jest pięknie czyste. Takie sezonowe wysychające cieki kojarzyły mi się raczej z brudnym mułem.